Ingressen till artikeln lyder:
”Här är de riktiga filterbubblorna.
Hemliga SD-vänliga Facebook-grupper, med tusentals aktiva medlemmar, kan ge partiet en rejäl fördel i valet.
– Jag är förvånad över hur lite de andra partierna funderar i dessa banor, säger André Assarsson, moderat-märkt konsult på pr-byrån Miltton Labs.”
Jag kan mycket enkelt förklara det dilemma Aftonbladet och pr-byrån går bet på. Det har inget att göra med att SD är så mycket smartare än de andra partierna. Inte heller om deras förmåga att starta ett oändligt antal grupper på Facebook. Inte ens om att deras väljare är mer aktiva på nätet än andra.
Förklaringen är enkel: Det handlar om att de andra partierna är i full färd med att förstöra allt vad Sverige är och står för. SD är det (hittills) enda parti som vill göra något åt folkutbytet som pågår och som skrämmer livet ur svenskarna. Den som vill förebygga en katastrof är naturligtvis mycket mer benägen att få andra med sig i sin kamp, än den som sitter trygg hemma i sin medelklassoffa i sitt helvita område och inbillar sig att det som händer bara är en övergående fas.