SAS har fått lära sig en svidande läxa: självhat verkar inte sälja speciellt bra längre, om det någonsin gjort det. Deras nya reklamfilm har fått massiv kritik och är nu nedtagen från Youtube. Går vi äntligen in i en ny tidsålder då denna sortens reklam gör betydligt mer skada än nytta? Vi tror det, och tar upp fler exempel som pekar i samma riktning.
Använd Telegram och motverka censuren
- Trött på utvecklingen i Sverige? Gå med i Det fria Sverige!
- Följ Svegot
- Följ Det fria Sverige
- Gå med i våra chattgrupper för allmänt snack samt politik och nyheter.
Ämnen
- SAS nya reklamfilm har blivit grundligt sågad längs med fotknölarna, men Daniel ser att den hade kunnat bli mycket bättre om man bara ändrat på några små detaljer. Vi resonerar kring vilka de försöker imponera på, och hoppas att detta lär andra företag en läxa.
- Freja passar på att hylla mödrar världen över med ett musikstycke gjort av en vän.
- En liknande, men något mindre, storm av kritik uppstod när Bingolottos programledare frågade Marianne Mörck vem hon ville ”slå på käften”. Svaret blev (givetvis) Donald Trump och glädje uppstod. Men tittarna var allt annat än nöjda.
- Eva-Marie har uppmärksammat att sångaren och skådespelaren Laurence Fox blivit rasistanklagad, men istället för att bli defensiv och ducka står han på sig, vilket verkar vara uppskattat av allmänheten. Ytterligare ett steg i rätt riktning.
Stöd vårt arbete Teckna en prenumeration på Svegot Plus eller swisha valfri gåva till 123 510 57 62, märk överföringen med ”Gåva Svegot”. Tack!